סדרת ימי עיון למתרגלים בנושא אתגרים והזדמנויות בהוראה מקוונת/היברידית

קישור להקלטות של ימי עיון למתרגלים ומתרגלות – לקראת חורף תשפ”א

לקראת ההיערכות שלכם  לסמסטר חורף תשפ”א ומעבר של  הקמפוס ללמידה היברידית  הנכם מוזמנים להצטרף לסדרת ימי עיון מודולריים  אשר יסייעו לכם לתכנן את ההוראה שלכם שלכם בקורס בסמסטר הקרוב. ימי העיון יתקיים בתאריכים 9/9/20 , 15/9/20 בין השעות 10:00 – 15:00.

כל יום עיון יתקיים בשני מועדים ויכלול הרצאות ודיונים במגוון נושאים. הנכם מוזמנים להצטרף לכל מפגש במועד ובשעה המתאימים לכם.

 

נושא המפגש מרצה מועד שעה
מאולם ההרצאות לקדמת המצלמה: תובנות ממשאל המרצה - מה לשמר ומה לשפר?
לצד ההזדמנויות שהלמידה מרחוק טומנת בחובה, היא מהווה אתגר לא פשוט למרצים ולסטודנטים. במפגש נתייחס להצלחות ולקשיים שחוו הסטודנטים, כפי שמשתקף ממשאל המרצה,  ונציג תובנות והמלצות. כמו כן נדון בשאלות הבאות: מהם העקרונות שיש ליישם בעת תכנון ובנייה של קורס מקוון/היברידי ? כיצד לעודד מעורבות של הסטודנטים בתהליך הלמידה ? כיצד לקדם נראות ושייכות חברתית? כיצד לשלב הערכה במהלך כל הלמידה ?

 

צוות המרכז לקידום הלמידה וההוראה

09.09.20
15.09.20
10:00
*אסטרטגיות הוראה המעודדות למידה פעילה ברמות חשיבה גבוהות
מרכיב מרכזי בלמידת מדעים והנדסה הוא פתרון בעיות כמותיות ואיכותיות. בצד הסבר בהיר של אסטרטגיות פתרון, יש חשיבות רבה להתנסות פעילה של הסטודנטים בפתרון בעיות. בהוראה היברידית שיתוף הסטודנטים יוצר אתגר, בצד הזדמנות לשלב כלים טכנולוגיים ושיטות פדגוגיות שיחזקו למידה משמעותית.

בסדנה נציג אמצעים להצגת תכנים מורכבים באופן בהיר, כלים ללמידת פתרון בעיות באופן יעיל. נתנסה בעבודה פעילה בקבוצות ונדון בבעיות לדוגמא ונציג מודלים לשילוב עבודה בקבוצות עם דיון מקוון.

: https://moodle.technion.ac.il/course/view.php?id=6973

יש לבצע משימה לקראת המפגש (ראו פרוט בתאור המפגש)

 

צוות המרכז לקידום הלמידה וההוראה

 

09.09.20
15.09.20

 

11:00

רב-שיח עם מתרגלים ומתרגלות: מניסיונם של מרצים/מרצות - מניסיונם של מתרגלים ומתרגלות - הצלחות ואתגרים בהוראה מקוונת , סמסטר אביב תשף
משבר הקורונה הציב באור הזרקורים את ההוראה המקוונת ויתרונותיה, בד בבד עם האתגרים שהוראה זו מציבה. כולנו רוצים ללמוד ולהיתרם מהניסיון הרב שנצבר בתקופה זו. במפגש ישתפו אותנו מתרגלות ומתרגלים  בחוויית ההוראה שלהם. בסיום המפגש ייערך דיון  בו ננסה יחדיו לחשוב על תובנות ורעיונות לקראת שנת הלימודים הקרובה. שאלות לדיון: מהם האתגרים שחווית במעבר מלמידה פא”פ ללמידה מקוונת ? כיצד התמודדת עם אתגרים אלו?  אילו שינויים ערכת בתרגול עם המעבר ללמידה מקוונת  ? אלו תובנות הנך לוקח/ת עמך לסמסטר חורף תשפ”א? מהם האתגרים בהוראה בכיתות גדולות? אילו יתרונות הנך רואה במעבר ללמידה מקוונת לקורס

 

09.09.20

15.09.20

13:00
לא רק קבצים ומצגות – כלים טכנולוגיים המקדמים ללמידה פעילה ואינטראקטיבית
המעבר מהוראה פרונטלית להוראה מקוונת מחייב אותנו לבצע שינויים והתאמות הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה טכנולוגית. שינויים אלה מצריכים לשנות את מבנה הסילבוס ולארגן מחדש את מבנה הקורס. בסדנה נמליץ על תבנית לבניית קורס  ונציג מגוון של כלים ללמידה פעילה ואינטראקטיבית : כלי לעבודה בקבוצות במהלך שיעור מקוון (Breakout rooms), כלי להגשת מטלות מקוונות (בבודדים ובקבוצות) במהלך הסמסטר, כלי למשוב, מדידה והערכה לשם למידה (Socrative, Poll, Quiz), כלי לעידוד קריאה ועבודה שיתופית (Perusall) וכלי להוראת עמיתים (באמצעות פורומים וכלים נוספים).
צוות המרכז לקידום הלמידה וההוראה 09.09.20
15.09.20
14:00

 

Is the information interesting? Share with friends