אולפני צילום עצמי Lightboard ואולפני צילום

המרכז לקידום הלמידה וההוראה מנהל ארבעה אולפני צילום, משני סוגים:

אולפני צילום והפקת תכני וידאו מתקדמים, הממוקמים בבניין אולמן

  • סטודיו על שם ד”ר נטלי שפר
  • סטודיו ללמידה מרחוק על שם משפחת פולאק

האולפנים מאפשרים הפקות ברמה הגבוהה ביותר ומשמשים את בית הטכניון ליצירת תכני הוראה ולמידה, כמו גם תכנים נוספים.

גופים פנים וחוץ טכניונים יכולים להשכיר את האולפנים ושירותי הצילום.

אולפני צילום עצמי מסוג Lightboard

המרכז לקידום הלמידה וההוראה הקים שני חדרים לצילום עצמי באמצעות לוחות Lightboard כחלק מהמאמץ של המרכז לעודד את שילובם של כלים פדגוגיים, איכותיים ומתקדמים לשימושם של המרצים.

החדר הראשון הוקם בפקולטה לרפואה לשימוש אנשי הסגל של הפקולטה והוא מצויד בלוח כתיבה אחד.
החדר השני, הוקם בבניין ארגון הסגל (מלונית פורשהיימר) – חדר זה יחיד מסוגו בשל גודלו וההזדמנויות המרובות שהוא מאפשר לצילום, הפקה ועריכה של סרטונים באורכים שונים. החדר מצויד בשני לוחות לכתיבה (כ- 5 מטרים בסה”כ) המאפשרים צילום רציף של פתרון בעיות ארוכות, כתיבה רבת מלל וצילום של סרטונים מורכבים הכוללים מצגות, דיאגרמות ועוד.

החדרים שהוקמו מצטרפים למגוון תשתיות טכנולוגיות, התומכות בתהליכי לימוד הידע ופיתוח הכישורים הדרושים לבוגרות ובוגרים מובילים במאה ה-21, בהלימה לחזון הטכניון.  ייחודו של לוח ה-Lightboard בהקשר זה, טמון בכך שהוא מאפשר למרצה להנחות את הלומדים בעת הכתיבה על הלוח, בעודו עומד עם הפנים אליהם. הצפייה בסרטונים נותנת לסטודנט תחושה כאילו הוא יושב בכיתה ומקשיב להרצאה פרונטלית. הסרטונים יכולים למשמש לצורות הוראה שונות, ניתן לשלב אותם במהלך ההוראה בכיתה או כחלק מלמידה פעילה.

השימוש בהם מעודד תהליכים של רפלקציה בקרב הלומדים ויישום של ידע בעזרת פתרון בעיות, דיון ושיח. הפעלת החדר לצילום עצמי: טכנולוגיית ה- Lightboard, נחשבת חדישה יחסית (הומצאה בשנת 2013 על ידי Michael Peskin) וממצאים אודות השימוש בה בקרב מוסדות להשכלה גבוהה אינם רבים (מעטים המחקרים שנערכו בשנים האחרונות הבוחנים את פוטנציאל והשפעות הפדגוגיות בתחום). ניתן למצוא מספר סקרים בקרב סטודנטים האומדים את תרומתו של כלי זה בהקשרי הלמידה. סקר מקוון שנערך בקרב סטודנטים על השימוש בלמידה בסרטונים שהופקו ב- Lightboars, מחזק את ההנחה שהסרטונים קלים לצפייה והבנה, מרתקים ומועילים להבנה ובכך תורמים מאוד לאיכות הלמידה. כך למשל, כ-85 אחוז מהעונים חשו שהסרטונים שנערכו קלים לצפייה והבנה. 71 אחוז מהמשיבים הסכימו עם הטענה שהסרטונים עוזרים להם ללמוד טוב יותר. 80 אחוז ממליצים לפתח ולהשתמש יותר בסרטוני Lightboard עבור קורסים אחרים. 78 אחוז מסכימים שסרטוני ה-Lightboard שיפרו את ההבנה של הלומדים.

כיום הטכניון הוא המוסד האוניברסיטאי המוביל בישראל שמחזיק ברשותו חדרי צילום עצמי ועתיד להעמיד צוות מחקרי מטעם המרכז לקידום הלמידה וההוראה אשר ילווה את הפעילות ויאסוף מידע אודות השפעותיה על איכות ויעילות תהליכי הלמידה של הסטודנטים.

הרשמה לביצוע הקלטות באולפן צילום עצמי Lightboard

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם*

פרטי הקורס

העדפות שיבוץ

אנא רשום באילו ימי שבוע ושעות תעדיף להשתבץ לאולפן הצילומים. שימו לב, לא ניתן להשתמש באולפן מאוחר יותר משעה 17:30
אופי ההוראה המתוכננת:*

האם עברת הדרכה על ידי אנשי המרכז לקידום הלמידה וההוראה על שימוש באולפן בעבר?*