תכנית ות”ת לתמיכה בלמידה דיגיטלית

תכנית תמיכה תלת שנתית לעידוד המוסדות המתוקצבים ע"י ות"ת להקמה וביסוס של תשתיות לקידום ופיתוח אסטרטגי של למידה דיגיטלית

בסוף שנת 2020 הטכניון זכה לקחת חלק בתכנית התלת-שנתית לעידוד המוסדות המתוקצבים של הות"ת להקמה וביסוס של תשתיות לקידום ופיתוח אסטרטגי של למידה דיגיטלית. מאז, המרכז לקידום הלמידה וההוראה מקדם את התשתיות ללמידה דיגיטלית בטכניון, במגוון אופנים, החל מרכישת ציוד ותוכנות להוראה ולמידה דיגיטלית, שדרוג קורסים להטמעת טכנולוגיות למידה מגוונות ועוד. הפעילות מתפרשת על כ 10 פקולטות ומערבת עשרות חברי סגל ואנשי צוות הוראה.

חזון הטכניון ללמידה דיגיטלית כפי שהוגדר בתכנית שהוגשה לות״ת: ״הטכניון רואה בלמידה הדיגיטלית כאמצעי לקידום חדשנות בחינוך המדעי-הנדסי ולשדרוג חוויית הלמידה של הסטודנטיות והסטודנטים בקמפוס ומחוצה לו.״ לאור החזון זוהו ארבע מטרות עיקריות ללמידה דיגיטלית:

  1. קידום למידה משמעותית
  2. קידום למידה רציפה
  3. רכישת מיומנויות המאה ה-21
  4. מתן גמשיות לסטודנטים בזמן, במרחב, ובתכניות הלימוד

בעזרת מטרות אלו, למידה דיגיטלית הינה כלי מרכזי להשגת דמות הבוגר כפי שהוגדרה בצוות היגוי יעודי בהובלת לימודי הסמכה בטכניון:

  • בוגרי ובוגרות הטכניון יהיו מהנדסים/מדענים/אדריכלים/רופאים/מחנכים חושבים ויצירתיים, בעלי כושר אנליטי רב-תחומי, יכולת ללימוד עצמי, התנסות בביצוע מחקר ופיתוח, וחשיפה לתרבות של תכן ויזמות.
  • הבוגרים והבוגרות יהיו בעלי כישורים חיוניים, מדעיים, קוגניטיביים, חברתיים ובין-אישיים, המאפשרים להם להתאים את עצמם לעולם המשתנה ולהתקדם בו, בפעילות מקצועית – תכנונית, ייצורית, יזמית, פיתוחית, רפואית, חינוכית ומחקרית-אקדמית, ולתפוס תפקידי הובלה ומנהיגות בעולמות אלה.
  • הבוגרים והבוגרות יהיו בעלי ערכים והבנה של הקונטקסט החברתי-תרבותי-כלכלי הרחב בו הם פועלים, ובעלי יכולת לגבש לעצמם תפיסת עולם ולהתמודד עם מורכבויות ועם שאלות ערכיות.
  • הטכניון יקנה ערכים מוספים ייחודיים לבוגריו, שיגזרו מחשיפה לחזית המחקר והקידום הטכנולוגי, ע"י אינטראקציה ישירה במהלך הלימודים עם מיטב החוקרים והמחקר בחזית המדע והטכנולוגיה המבוצע במעבדות הטכניון.

למידע נוסף בנושא התוכנית ואפשרויות ההשתתפות בה, מוזמנים לפנות לצוות המרכז:

 

טופס הגשת בקשה להקצאת יחידות תעסוקה (לשימוש מעצבי למידה פקולטיים).