המרכז לקידום הלמידה וההוראה מנהל ארבעה אולפני צילום, משני סוגים:
אולפני צילום והפקת תכני וידאו מתקדמים, הממוקמים בבניין אולמן
- סטודיו על שם ד”ר נטלי שפר
- סטודיו ללמידה מרחוק על שם משפחת פולאק
האולפנים מאפשרים הפקות ברמה הגבוהה ביותר ומשמשים את בית הטכניון ליצירת תכני הוראה ולמידה, כמו גם תכנים נוספים.
גופים פנים וחוץ טכניונים יכולים להשכיר את האולפנים ושירותי הצילום.
אולפני צילום עצמי מסוג Lightboard
המרכז לקידום הלמידה וההוראה הקים שני חדרים לצילום עצמי באמצעות לוחות Lightboard כחלק מהמאמץ של המרכז לעודד את שילובם של כלים פדגוגיים, איכותיים ומתקדמים לשימושם של המרצים.
החדר הראשון הוקם בפקולטה לרפואה לשימוש אנשי הסגל של הפקולטה והוא מצויד בלוח כתיבה אחד.
החדר השני, הוקם בבניין ארגון הסגל (מלונית פורשהיימר) – חדר זה יחיד מסוגו בשל גודלו וההזדמנויות המרובות שהוא מאפשר לצילום, הפקה ועריכה של סרטונים באורכים שונים. החדר מצויד בשני לוחות לכתיבה (כ- 5 מטרים בסה”כ) המאפשרים צילום רציף של פתרון בעיות ארוכות, כתיבה רבת מלל וצילום של סרטונים מורכבים הכוללים מצגות, דיאגרמות ועוד.
החדרים שהוקמו מצטרפים למגוון תשתיות טכנולוגיות, התומכות בתהליכי למידה הידע ופיתוח הכישורים הדרושים לבוגרות ובוגרים מובילים במאה ה-21, בהלימה לחזון הטכניון. ייחודו של לוח הLightboard טמון בכך שהוא מאפשר למרצה ליצור קשר עין עם הלומדים, ולהנחות את הלומדים בעת הכתיבה על הלוח. הצפייה בסרטונים נותנת לסטודנט תחושה כאילו הוא יושב בכיתה ומקשיב להרצאה פרונטלית. הסרטונים יכולים לשמש בדרכי הוראה שונות, ניתן לשלב אותם במהלך הוראה בכיתה ו/או כחלק מלמידה פעילה.
השימוש בלוחות מאפשר לשלב בשיעור דיונים, פתרון בעיות ויישום של ידע.
הפעלת החדר לצילום עצמי: שימוש ב Lightboard נחשב חדיש יחסית (הומצא בשנת 2013 על ידי Michael Peskin) ועדיין אין ממצאים רבים אודות השימוש בו במוסדות להשכלה גבוהה (מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות בוחנים את הפוטנציאל וההשפעות הפדגוגיות בתחום).
סקרים שנערכו בקרב סטודנטים העריכו את תרומתו של כלי זה בהקשרי למידה. סקר מקוון שנערך בקרב סטודנטים על השימוש בסרטונים שהופקו ב- Lightboards ללמידה, מחזק את ההנחה שהסרטונים קלים לצפייה, מועילים להבנה, ותורמים לאיכות הלמידה. כיום הטכניון הוא המוסד האוניברסיטאי המוביל בישראל שמחזיק ברשותו חדרי צילום עצמי ועתיד להעמיד צוות מחקרי מטעם המרכז לקידום הלמידה וההוראה אשר ילווה את הפעילות ויאסוף מידע אודות השפעותיה על איכות ויעילות תהליכי הלמידה של הסטודנטים.