הצעות נוסחים לסילבוס
אנו ממליצים לציין בצורה ברורה ובולטת (בסילבוס או בקובץ ייעודי אותו תעלו לאתר הקורס) מה המדיניות בקורס ומה הדרישה מהסטודנטים בהקשר זה.
״בקורס זה, ניתן להשתמש בכלי בינה מלאכותית ללמידה, בדומה לשיתוף פעולה עם עמיתים באמצעות סיעור מוחות או קבלת משוב. עם זאת, אינכם רשאים להגיש כל עבודה שנוצרה על ידי כלי AI ללא ציון עובדה זו. זוהי הפרה של מדיניות היושרה האקדמית של הטכניון. יש לצטט את כלי הבינה המלאכותית כאשר משתמשים בהם או מתייחסים אליהם בעבודתכם.״
״השימוש בבינה מלאכותית מותר אך ורק לצורכי עריכה בסיסית (כגון תיקון שגיאות כתיב או ניסוח). אין להשתמש בכלים אלו ליצירת תוכן חדש או לענות על שאלות מטלות. כל חריגה מהמדיניות תיחשב כהפרת כללי יושר אקדמי.״
״סטודנטים רשאים להשתמש בכלי בינה מלאכותית לצורכי הבנה והיכרות עם הכלים, אך לא לצורך ביצוע המטלות עצמן. במהלך הקורס נדון בדוגמאות של תוכן שנוצר על ידי AI ונבחן את איכותו וביקורתיותו.״
״הקורס מניח שכל התוצרים – טיוטות, עבודות סופיות, רעיונות – נכתבים על ידי הסטודנטים עצמם. אין להשתמש בכלי AI ליצירת תוכן כלשהו במסגרת הקורס.״
״השימוש בבינה מלאכותית מותר רק במטלות מסוג X ו-Y, בהתאם להנחיות המרצה. בכל שימוש יש לציין את הכלי ואת אופן השימוש בו. במטלות מסוג Z השימוש אסור.״
איך מצטטים כלי בינה מלאכותית?
כדי להבטיח שקיפות בשימוש בבינה מלאכותית, סטודנטים צריכים לספק ציטוטים ברורים בכל פעם שנעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית יוצרת. פורמט ציטוט מומלץ מתואר כאן ואנו ממליצים לשלב את הקישור בסילבוס הקורס לשימוש הסטודנטים.
זהירות בשימוש ב״גלאי בינה מלאכותית״
אנו ממליצים להימנע מגלאי בינה מלאכותית. כלים אלה אינם אמינים, לא מספקים תוצאה חד משמעית, לעיתים לא מתקדמים מספיק והיכולת לבסס על הממצאים שלהם טיעוני פגיעה היושרה אקדמית מוגבלת מאוד. כמו כן, העלאת עבודות סטודנטים לפלטפורמות זיהוי שימוש בבינה מלאכותית עלולה להפר מדיניות פרטיות מוסדית או תקנות הגנת נתונים מקומיות.
כיצד תיעזרו בכלי בינה ליצירת סילבוס?
- הזינו בקשה לכלי שבחרתם להפקת סילבוס, הכוללת מידע בסיסי, כמו: שם הקורס, היקף הקורס, מספר מפגשים, שעות שבועיות, תפוקות הלמידה
- הכלי יפיק חלוקה של נושאי הקורס לתתי נושאים, כולל פירוט לשיעורים. עריכה, עדכון, בחינה מחדש ובקשה חוזרת
- ניתן לבקש בקשות נוספות, כמו למשל כיצד לחלק את הציון בקורס וכד'
דוגמאות להנחיה ליצירת סילבוס לקורס הנדסי:
[Please help me design a comprehensive course structure for a [Course Title] aimed at [Target Audience]. Include an introduction, key learning objectives, module breakdown, and a final assessment. The course should be [Beginner/Intermediate/Advanced] level and span over [12] weeks
[אבקש סיוע בהכנת סילבוס מקיף לקורס [כותרת קורס] המיועד ל [סטודנטים ל… שנה …]. כולל מבוא, יעדי למידה מרכזיים, פירוט מודול והערכה סופית. הקורס צריך להיות ברמת [מתחילים/ מתקדמים] ולהתפרש על פני 12 שבועות (סמסטר).]
[אנא עצב סילבוס מקיף עבור [כותרת הקורס] ב [נושאים …] ברמת (תואר ראשון)]. הקורס צריך לכלול את היסודות והמושגים המרכזיים של [נושאים ספציפיים], ולשלב:
- סקירה כללית של מטרות הקורס
- פירוט של נושאים שבועיים
- משאבי לימוד וספרי לימוד מומלצים
- קריטריונים להערכה ושיטות הערכה (למשל, מטלות, בחנים, מבחן אמצע, מבחן מסכם)
- מדיניות מוצעת לקורס (נוכחות, הגשות מאוחרות, שעות עבודה וכו')
- עבודת מעבדה או פרויקטים נדרשים, אם רלוונטי
- תוצרי למידה"]