שימוש בבינה מלאכותית כחלק ממטלה

אפשר ואף רצוי לשלב באופן יזום עבודה עם AI כחלק מביצוע מטלה או פרויקט ולחדד על הדרך את ההבנה על תרומתה האפשרית של AI וגם על ייחודיותה של הבינה האנושית של הסטודנט.

עקרונות לשילוב כחלק ממטלה/ עבודה/ פרויקט –

  • מומלץ לבנות שקיפות סביב השימוש ב AI כגון הצהרה על שימוש , תיעוד התהליך, דיון בחריגות/תיקונים שבוצעו.
  • מומלץ ליצור הבחנה בין מה עושה ה -AI במטלה ומה עושה הסטודנט
  • מומלץ לבנות הערכה רב-ממדית ותהליכית: לא רק תוצר סופי, אלא תהליך, תיעוד, יומן למידה/רפלקציה, משוב עמיתים/מרצה
  • אפשר לבקש מהסטודנטים לספק גרסת AI ו-גרסה שלהם, ואז להנחות אותם להשוות בין הגרסאות ולהפיק תובנות
  • אפשר לבקש מסטודנטים להשוות בין תוצרים שהתקבלו ממספר כלי AI ולהפיק תובנות

 

דוגמא לשילוב AI במטלה – מטלת תכנון מערכת בקורס הנדסי מתקדם

  • הסטודנטים יתבקשו לתכנן מערכת הנדסית – כולל תיאור המערכת, מפרט טכני, תרשים בלוק, חישובי עלות/הטבות, הערכת סיכונים.
  • כחלק מהמטלה יבקשו מהם להשתמש בכלי AI – יוצר כדי לייצר רעיון ראשוני, תרשים, טיוטת מסמך, או קוד בסיסי.
  • ואז הסטודנטים יבצעו “סדנאות שיתוף” – למשל: הצגת הטיוטה שנוצרה על ידי AI בפני חברי קבוצה, קבלת משוב, ושיפור הסקיצה שלהם. בשלב הסופי. הגשת ההצעה המלאה + פרזנטציה קצרה (וידאו/מצגת) שבה ידונו גם בניסיון עם AI והלקחים שלהם.