מערכת ה – Moodle ומערכת ה – Panopto

הכלים הדיגיטליים המרכזיים והראשיים בניהול ההוראה והלימוד בטכניון הם מערכת ה – Moodle ומערכת ה – Panopto. להלן תקציר של כלים אלו וכן קישור לדף המרכז מדריכים לכלים ולמערכת ה – Zoom.

Moodle

מערכת ה-  Moodle היא מערכת מסוג LMS- Learning Management System והיא משמשת כפלטפורמה מרכזית לניהול ההוראה בקורסי הטכניון. המערכת מכילה אתר עבור כל אחד מהקורסים הנלמדים בטכניון וכן סט מדריכים מפורט במגוון נושאים.

המערכת מאפשרת לנהל ולהנגיש את חומר הלימוד בקורס, לקשר לינקים להרצאות מוקלטות במערכת ה Panopto, לקיים קבוצות דיון (פורומים), לתת ולמסור מטלות, לערוך מבחנים ועוד. צוות ההוראה יכול לארגן את חומר הלימוד עפ"י לוח השנה האקדמית, או בצורה שמצא כמיטבית עבור לימוד הקורס.

מערכת ה Moodle מתבססת על נתוני התשתית שמתקבלים ממערכות הטכניון: הקורסים בשנה וסמסטר, הסטודנטים הרשומים לקורס וצוות ההוראה שמלמד את הקורס. ההזדהות במערכת מתבססת על מערכת ההזדהות בטכניון – המשתמש הטכניוני. צוות ההוראה והסטודנטים מקבלים גישה בהתאם לרישום ולשיבוץ לקורסים.
לקראת תחילת שנת הלימודים האקדמית, מוקמים אתרי קורס ב- Moodle, חדשים וריקים. הקמת אתר הקורס מתבצעת באופן אוטומטי, עבור כל קורס שנפתח בשנה ובסמסטר. החומר הלימודי מוקם ומנוהל ע"י צוות ההוראה של הקורס כאשר ניתן לבסס את אתר הקורס החדש על אתר קורס אחר, שניתן בשנה וסמסטר קודם. ברירת המחדל הינה שנתוני הקורס מוסתרים עד לסיום בניית את הקורס. ההפעלה (הפסקת הסתרה) נעשית ע"י צוות ההוראה, בסיום הקמת האתר.

 

Panopto

Panopto היא חברה פרטית שנוסדה ב – 2007 ע"י סטודנטים בבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב. היא נחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחומה בשוק ה- lecture capture ומאפשרת צילום, עריכה, אחסון ושידור של הקלטות וידאו של קורסים אקדמיים. באמצעות התוכנה ניתן להקליט את המרצה, המסך והמצגת, לסנכרן ביניהם, לאפשר צ'אט ולמידה שיתופית, ואף לשדר בזמן אמת את השיעור. המערכת מאחסנת ומנהלת את קבצי הוידאו בענן תוך אבטחת המידע המשותף לפי הרשאות גישה וצפיה.

הטכניון משתמש במערכת לניהול הרצאות, תרגולים, מעבדות וכן לתיעוד פגישות. בתקופת הקורונה השימוש במערכת היווה תחליף לנוכחות פרונטלית ברחבי הקמפוס  וכן שימש לתיעוד ובקרה של טוהר הבחינות

מערכת Panopto של הטכניון מאפשרת לכל אנשי בית הטכניון (בעלי חשבון @technion או @campus) גישה לכלל ההקלטות הקיימות במאגר. ההזדהות במערכת נעשית באמצעות המשתמש הטכניוני.

למידע נוסף באתר החברה.

רשימת כל הכלים שבשימוש הטכניון מפורטת בסל הכלים הטכנולוגיים להוראה.