עדכון מודל הערכת איכות ההוראה בטכניון
פרויקט הערכת איכות ההוראה בטכניון נועד לסייע בגיבוש מדיניות מוסדית המאפשרת מעקב, בחינה ועדכון של איכות ההוראה.
התמורות בתחומי ההוראה והלמידה בחינוך הגבוה והצרכים המשתנים העולים מהשדה, הדגישו את הצורך באימוץ שינויים בתהליך הערכת ההוראה.
פרויקט הערכת איכות בהוראה בטכניון החל מתוך ההכרה בצורך המתמשך בקידום איכות ההוראה. השיח אודות מאפייני איכות ההוראה וסוגיות הנוגעות לשימוש בכלי הערכה, נדונו במסגרת ועדות וכנסים בכוונה להתאימם לשינויים ולאתגרים העולים מהשדה. כך למשל, בשנת 2018 הגישה את המלצותיה ועדת המשאל, אשר הוקמה על ידי המשנה הבכיר לנשיא.
במסגרת הפרויקט נבחנו סוגיות, מודלים ומאפיינים של תהליכי הערכת ההוראה בטכניון ובמוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם. בין היתר נבחנו המבנה ושיטת הניהול של סקרי איכות ההוראה, נוסחו המלצות לביצוע שינויים בשאלונים, ונוסחו שאלונים המותאמים למודל ההוראה בקורסים שונים.
כמו כן, נבחן השילוב של הערכה רב-ממדית באמצעות מגוון שיטות וכלים להערכת ההוראה, וגובשו המלצות לשילובם. בנוסף, כחלק מהמאמץ לעידוד מצוינות בהוראה, ונוסחו קריטריונים לבחירת מצטיינים, להוקרה ופרסים.