המרכז לקידום הלמידה וההוראה כאן כדי לעזור לך לקדם הוראה מיטבית
כמורים מנוסים, אנו יודעים עד כמה הוראה יכולה להיות מורכבת ומאתגרת, וכיועצי הוראה אנו יודעים כיצד ניתן להפוך אותה למשמעותית, מהנה ואיכותית יותר. אנו עוקבים אחר מחקרים בתחום ההוראה והלמידה ומתעדכנים בדרכי היישום של ממצאי המחקרים הללו בחינוך הגבוה בארץ ובעולם.
אתם מוזמנים להגיע אלינו, למרכז לקידום הלמידה וההוראה, ולהיחשף לעולם מקצועי ועשיר של כלים פדגוגיים וטכנולוגיים לעבודה בכיתה ומחוצה לה. הייעוץ המקצועי שמציעים אנשי הצוות שלנו הוא אישי ופרטני, ונועד לסייע לך בכל שלב בדרך לגיבושה של הוראה מיטבית – כבר מהצעדים הראשונים בהוראה ועד להפיכתכם למרצים מנוסים.
תהליך הייעוץ והליווי מתמקד בצרכים שלכם כמרצים, ושואף לספק כלים מתאימים ההולמים את מטרות הקורס ויעדי הלמידה, ולתת מענה לכל שאלה או נושא המעסיקים אתכם כאנשי הוראה בטכניון. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק אתכם, כדי לתכנן במשותף אסטרטגיות לקידום מצוינות וחדשנות חינוכית.
הייעוץ שלנו כולל:
- תכנון קורס, תוצאות הלמידה וסילבוס לקורס שלך – תכנון קפדני בשלב עיצוב הקורס, הופך את ההוראה לקלה ומהנה יותר, מקל ומקדם את הלמידה של הסטודנטים.
- ליווי מומחים בהוראה, כולל ביצוע תצפיות ומתן משוב בונה ומבוסס נתונים – איסוף מידע מתצפיות בכיתה, ובחינה של חומרי ההוראה.
- התמודדות עם אתגרים בניהול ההוראה – קביעת נהלים והתמודדות עם ניהול כיתות גדולות, למידה היברידית ועוד.
- גישות ממוקדות לומד בהוראה – הגישה שלנו היא ממוקדת לומד – אנו שמים את למידת הסטודנטים במרכז תהליך ההוראה, ומסייעים לסגל לפתח יעדי קורס, הערכות ופעילויות הוראה התומכים ומקדמים את הלמידה והביצועים של הסטודנטים.
- קידום הוראה פעילה ורציפה – קידום מעורבות פעילה של הלומדים בקורס באמצעות דיונים, פתרון בעיות, חקר מקרים, עבודה בקבוצות ושיטות נוספות.
- שילוב טכנולוגיות בהוראה – שימוש יעיל בטכנולוגיות חינוכיות מהווה מרכיב חשוב של מצוינות בהוראה וחדשנות חינוכית. אנו מסייעים לשלב טכנולוגיות בהוראה כדי לקדם את למידת הסטודנטים, ולמנף נתונים נוספים לשיפור מתמשך.
- אתגרי ההוראה המקוונת ו/או ההיברידית – ההוראה המקוונת וההיברידית אינן העתקה של שיטות ההוראה/למידה פנים אל פנים לפלטפורמת זום. נשמח לסייע בהתאמת שיטות ההוראה לסגנון ההוראה הנבחר, ולעזור לכם למצות את היתרונות של הפלטפורמה.
- הערכה וציינון – בחינה של דרכים להערכה ומתן משוב לסטודנטים, במטרה לשפר את הלמידה, ולהתאים פרקטיקות חינוכיות.
- הערכה חלופית – ייעוץ וקידום השימוש בהערכה חלופית (שאלות פתוחות, פרויקטים, הערכת עמיתים), כולל סיוע בזיהוי קריטריונים להערכה.
- הערכה מעצבת של יעילות ההוראה (הערכת ביניים) – הערכה פנימית המתבצעת במהלך הקורס עשויה לספק לך משוב אישי ואיכותי, לספק מידע על יעילותם של רכיבי הקורס, לקדם הבנה כיצד לשפר את ההוראה, וליצור דיאלוג עם הסטודנטים.
- סיוע בבניית מבחנים ובדיקתם – ייעוץ בבניית מבחן הוגן, תקף ומהימן, וסיוע בהכנה ובדיקה של מבחנים מסוג רב-ברירה.
- הפקת תכני הוראה – סיוע בתכנון ויצירה של סוגים שונים של תכנים לטובת הוראה סינכרונית וא-סינכרונית.
- תמיכה ביוזמות פדגוגיות חדשניות – אנו מציעים מימון ותמיכה בפיתוח ויישום פדגוגיות חדשניות ברחבי הקמפוס.