הערכת למידה היא תהליך משמעותי עבור הלומדים. חשיבותה נוגעת לחווית הלמידה האישית של כל אחד מהם, כאשר הציון נתפס כמשקף את תוצאות הלמידה ורמת הידע, והיא בעלת השפעה על עתידם הלימודי והמקצועי. עבור צוותי ההוראה, תהליכי הערכה מספקים תמונת מצב על הידע והמיומנויות של הסטודנטים בקורס. לכן, תהליכים אלה מהווים גורם משמעותי המשפיע על עיצוב הקורס, אופן ודרכי ההוראה בהם ישתמשו.
העקרונות מטה נועדו לסייע ביצירת תהליכי הערכה מהימנים, שקופים והוגנים, המאפשרים לאמוד את כישורי הלומדים, הרכב המיומנויות ורמת השליטה בידע. אנו ממליצים לשתף בתהליך יצירת כלי ההערכה (בחינות, מטלות וכו’) את כל צוות ההוראה בקורס וכן, במידת האפשר עמיתים נוספים מהתחום. כמו כן, אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ וסיוע ביישום העקרונות ובחירת שיטות הערכה מתאימות.