אולפן צילום עצמי Lightboard

המרכז לקידום הלמידה וההוראה הקים שני חדרים לצילום עצמי באמצעות לוחות Lightboard כחלק מהמאמץ של המרכז לעודד את שילובם של כלים פדגוגיים, איכותיים ומתקדמים לשימושם של המרצים.

החדר הראשון הוקם בפקולטה לרפואה לשימוש אנשי הסגל של הפקולטה. השני, הוקם בבניין ארגון הסגל (מלונית פורשהיימר) – חדר זה יחיד מסוגו בשל גודלו וההזדמנויות המרובות שהוא מאפשר לצילום, הפקה ועריכה של סרטונים באורכים שונים. החדר מצויד בשני לוחות לכתיבה (כ- 5 מטרים בסה”כ) המאפשרים צילום רציף של פתרון בעיות ארוכות, כתיבה רבת מלל וצילום של סרטונים מורכבים הכוללים מצגות, דיאגרמות ועוד.

החדרים שהוקמו מצטרפים למגוון תשתיות טכנולוגיות שהנחו, התומכות בתהליכי לימוד הידע ופיתוח הכישורים הדרושים לבוגרות ובוגרים מובילים במאה ה-21, בהלימה לחזון הטכניון.  ייחודו לוח ה-Lightboard בהקשר זה טמון בכך שהוא מאפשר למרצה להנחות את הלומדים בעת הכתיבה על הלוח, בעודו עומד עם הפנים אליהם. הצפייה בסרטונים נותנת לסטודנט תחושה כאילו הוא יושב בכיתה ומקשיב להרצאה פרונטלית. הסרטונים יכולים למשמש לצורות הוראה שונות, ניתן לשלב אותם במהלך ההוראה בכיתה או כחלק מלמידה פעילה.

השימוש בהם מעודד תהליכים של רפלקציה בקרב הלומדים ויישום של ידע בעזרת פתרון בעיות, דיון ושיח.הפעלת החדר לצילום עצמי: טכנולוגיית ה- Lightboard נחשבת חדישה יחסית (הומצאה בשנת 2013 על ידי Michael Peskin) וממצאים אודות השימוש בה בקרב מוסדות להשכלה גבוהה אינם רבים ( מעטים המחקרים שנערכו בשנים האחרונות הבוחנים את פוטנציאל והשפעות הפדגוגיות בתחום). ניתן למצוא מספר סקרים בקרב סטודנטים האומדים את תרומתו של כלי זה בהקשרי הלמידה. סקר מקוון שנערך בקרב סטודנטים על השימוש בלמידה בסרטונים שהופקו ב- Lightboars, מחזק את ההנחה שהסרטונים קלים לצפייה והבנה, מרתקים ומועילים להבנה ובכך תורמים מאוד לאיכות הלמידה. כך למשל, כ-85 אחוז המעונים חשו שהסרטונים שנערכו קלים לצפייה והבנה. 71 אחוז מהמשיבים הסכימו עם הטענה שהסרטונים עוזרים להם ללמוד טוב יותר. 80 אחוז ממליצים לפתח ולהשתמש יותר בסרטוני Lightboard עבור קורסים אחרים. 78 אחוז מסכימים שסרטוני ה-Lightboard שיפרו ההבנה של הלומדים.

כיום הטכניון הוא המוסד האוניברסיטאי המוביל בישראל מהחזיק ברשותו שלושה חדרים לצילום עצמי ועתיד להעמיד צוות מחקרי מטעם המרכז לקידום הלמידה וההוראה אשר ילווה את הפעילות ויאסוף מידע אודות השפעותיה על איכות ויעילות תהליכי הלמידה של הסטודנטים.

 

 

 

Fiorella, L., Stull, A. T., Kuhlmann, S., & Mayer, R. E. (2018). Instructor Presence in Video Lectures: The Role of Dynamic Drawings, Eye Contact, and Instructor visibility. Journal of Educational Psychology, 111(7), 1162-1171.

Proceedings of the Australian Conference on Science and Mathematics Education, 29 September – 1 October 2021, page 34, ISSN 2653-0481

Krishnamurthy B., Koka A. S. (2022), New Technologies and Education: Transparent Lightboard, Proceedings of the International Conference on Best Innovative Teaching Strategies (ICON-B

ITS 2021)

 

 

הרשמה לביצוע הקלטות באולפן צילום עצמי Lightboard

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם * Required

מעבר מקטע

מעבר מקטע

אנא רשום באילו ימי שבוע ושעות תעדיף להשתבץ לאולפן הצילומים. שימו לב, לא ניתן להשתמש באולפן מאוחר יותר משעה 17:30
אופי ההוראה המתוכננת: * Required

האם עברת הדרכה על ידי אנשי המרכז לקידום הלמידה וההוראה על שימוש באולפן בעבר? * Required