סדנאות לקראת חזרה ללמידה

סדנאות לסגל ההוראה לקראת החזרה ללמידה בתקופות מתוחות

במסגרת ההיערכות לחזרה ללמידה לקראת סמסטר חורף תשפ”ד ותחת צל מלחמת “חרבות ברזל”, המרכז לקידום הלמידה וההוראה מזמין את סגל ההוראה לקחת חלק בסדנאות ושיח.

 


העצמה ושדרוג ההוראה באמצעות כלים טכנולוגיים

מנחה הסדנה: מתן משכית, מעצב למידה בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

מועד ומקום: 8.1.24, בין השעות 11:00-12:00, כיתה 211, בניין אולמן

קהל יעד: כלל צוותי ההוראה

תקציר: סדנא חווייתית ואינטראקטיבית, שמטרתה להדגים שיטות שונות להפעלת כיתות קטנות וגדולות, בעזרת אמצעים טכנולוגיים בעתות משבר ובימים כתיקונם. בימים אלה, נמצא את עצמנו, ככל הנראה, מלמדים סטודנטים שדעתם מוסחת יותר מהרגיל. מוקדים קצרים של למידה פעילה, בעזרת כלים טכנולוגיים, עשויים לסייע לנו לגייס את הקשב של הלומדים ולהחזיר את הפוקוס ללמידה. בסדנא נתמקד בשיטות וכלים יעילים במיוחד, ונדון באפקטיביות שלהם ושל למידה פעילה בכלל, בימים רגועים ומתוחים כאחד.


התאמת מעבדות הוראה לסמסטר מקוצר בצל מלחמה

מנחים: ד”ר עימאד עיד, מעצב למידה בפקולטה למדע והנדסת חומרים ומיכל ברונשטיין-טוחן, מעצבת למידה בפקולטה להנדסה כימית

מועד ומיקום: 9.1.24 בין השעות 10:00-11:00, כיתה 211, בניין אולמן

קהל יעד: אחראי מעבדות הוראה

תקציר: בסמסטר מורכב זה, ייתכן ונצטרך לערוך התאמות ושינויים בדרכי ההוראה, ההדרכה וההערכה בקורסי המעבדה. בסדנא זו נדון בשיטות להתמודדות עם האתגרים והסוגיות שעשויות לעלות לפני ובמהלך הסמסטר, בהקשרים של הערכה, ניהול הניסויים וההכנה אליהם. נעלה כיווני פעולה ופתרונות פדגוגיים אפשריים ונערוך רב שיח בכדי לאפשר הצפת רעיונות ולמידת עמיתים.


שיקולים פדגוגיים בהתאמת סילבוס הקורס ושיטות ההערכה לסמסטר מקוצר בצל מלחמה

מנחה: ד”ר גלית בוצר, יועצת הוראה בכירה במרכז לקידום הלמידה וההוראה

מועד ומיקום: 10.1.24 בין השעות 12:00-13:00, כיתה 211, בניין אולמן

קהל יעד: מרצים ומרצות 

תקציר: התאמת סילבוס ודרכי הערכה לסמסטר מקוצר או משתנה עשויה להיות מלאכה מאתגרת. בסדנא נציע מודל פעולה אפקטיבי לתכנון שינויים והתאמות בקורס, תוך דיון וחשיבה משותפת על הקורסים שלכם. כמו כן, נציע גם קווים מנחים להתאמת דרכי הערכה מעצבת ומתמשכת במהלך הסמסטר, כמו גם הערכה מסכמת בדמות מבחן או הערכה חלופית כגון פרויקט, מבחן בית ועוד. מזמינים אתכם להביא סילבוסים, מבחנים או כלי הערכה אחרים כדי שנוכל לחשוב יחד איתכם על כיווני פעולה ופתרונות מותאמים.


ניהול כיתה מגוונת, הוראה אמפטית ותקשורת מקרבת בעתות משבר

מחנה: אסנת ברגר, ראש מדור עיצוב למידה במרכז לקידום הלמידה וההוראה

מועד ומיקום: 10.1.24 בין השעות 13:10-14:30, כיתה 211, בניין אולמן

קהל יעד: כלל צוותי ההוראה

תקציר: הוראה בימים מתוחים אלה היא משימה מורכבת, הן במהלך השיעור והן מחוצה לו. בסדנא זו נציע כיווני מחשבה וגם מודלים וכלים פרקטיים להתמודדות עם שיח שעלול להיווצר במהלך או סמוך לשיעור בימים מתוחים. בנוסף, נציע מודל להפעלת הוראה אמפטית, בין השאר גם באמצעות תקשורת מקרבת במהלך הסמסטר בכדי לסייע לסטודנטים לחזור ללמידה רציפה, משמעותית ומעמיקה, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים

הרשמה לסדנאות

שם(חובה)
כל הסדנאות יתקיימו בכיתה 211 בבניין אולמן
כל הסדנאות יתקיימו בכיתה 211 בבניין אולמן